جولان تبلیغاتی برای درمان ناتوانی جنسی

جولان تبلیغاتی برای درمان ناتوانی جنسی

پس از نسخه های رویایی برای درمان چاقی و لاغری یا رسیدن به چهره ایده آل این بار نوبت داروهای افزایش میل جنسی است تا بازار مکاره ای را در اختیار دلالان قرار دهد.

به گزارش آتی نیوز، سلامت جنسی و پرداختن به آن در جامعه امروزی ما در پرده‌ای از ابهام قرار دارد و شاید بتوان گفت به این دلیل است که این روزها همه در اندیشه پیشنهاد راهکاری برای حل این معضل هستند.

برخورداری از رضایت در رابطه زناشویی يكی از مسائل مبتلابه زندگی مشترک است و بنا بر نظر کارشناسان بی‌توجهی به آن زمینه مناسبی برای بروز آسيب‌هايی همچون طلاق عاطفی، ازدواج مجدد، خيانت زوجين، فحشا، افزايش آمار طلاق و ... است.

این روزها نیز تبلیع برای درمان ناتوانی جنسی به ویژه در میان مردان رونق زیادی یافته است به نحوی که با نگاهی سطحی به مجلات مرتبط با مهارت های خانواده، تبلیغات روزنامه ها و شبکه های ماهواره در می یابیم که این رسانه ها مملو از تبلیغ و معرفی داروهایی هستند که ادعا می کنند با مصرف آن می توان بر مشکلات مرتبط با ناتوانی جنسی فائق آمد.

علاوه بر این مدت هاست در بررسی علل موثر در افزایش طلاق به فاکتوری به نام عدم ارضای نیاز جنسی همسران بر می خوریم موضوعی که با مراجعه به برخی آمار که موافقان و منتقدانی نیز دارد در سال های اخیر باعث بروز 60 درصد از طلاق ها شده است.

بنا بر گفته دکتر امان الله قرائی مقدم، بی‌توجهی به سلامت و بهداشت جنسی در خانواده‌ها از جمله ناتوانی جنسی مردان که بسیار شایع است از علل مؤثر در افزايش طلاق در كشورمان است که تبعات آن به دلیل فشار کار روزانه و مشكلات اقتصادی دامن گیر خانواده ها شده است.

سید کاظم فروتن مدیر کلینیک سلامت خانواده نیز تأیید می کند که ناتوانی جنسی از عوامل موثر در تزلزل خانواده هاست اما هیچ تضمینی وجود ندارد که افراد با خوردن داروهایی که مدام تبلیغ می شود بهبود یابند.

وی در دسترس بودن این داروها و کتمان افراد در خصوص مصرف آنها را مهم ترین دلیل افزایش مشکلات مردان به ویژه در سال های نخست زندگی مشترک دانست و افزود: چه بسیار خانواده هایی که پس از مصرف این داروها دچار مشکلات بیشتری شده اند و در این مرحله به کلینیک سلامت خانواده مراجعه کرده اند.

از همین رو نظر غلامحسین قائدی دبير علمی كنگره سراسری «خانواده و سلامت جنسی را در زمینه کارآمدی این داروها جویا شدیم وی ضمن رد ادعای تولید کنندگان و یا مبلغان این داروها مبنی بر اینکه مشکل ناتوانی جنسی با داروهای مزبور قابل حل است را به چالش کشیده و گفت: مطمئنا این مشکل با داروهای تقویتی قابل درمان نیست و مراجعان باید با شیوه های دیگر که غالبا غیر دارویی است به رفع مشکل خود بی اندیشند.

این روانپزشک در ادامه اظهار کرد: عوارض اختلالات جنسی بسيار پيچيده‌تر از آن است كه ظاهراً به‌نظر می‌رسد تا حدی كه فردی كه از زندگی زناشويی خود احساس رضايت نمی‌كند، آستانه تحملش پايين می‌آيد و قدرت واكنش منطقی در رويارويی با مسائل و مشكلات را ندارد و بنابراين در روابطش با افراد ديگر هم دچار تنش می‌شود لذا ما به عنوان متولیان این امر باید فعالیت آموزشی خود در این حوزه را افزایش دهیم تا در سال های بعد با مشکلات دیگری مواجه نشویم.

اما در این میان نکته جالب و تاسف انگیز آن است که تبلیغات بسیاری از این داروها در داروخانه ها نیز مشاهده می شود و بیشتر مصرف کنندگان نیز انگیزه خود برای استفاده از این داروها را تأیید وزارت بهداشت و درمان عنوان می کنند.

حقیقت ماجرا این است که نظام پزشکی تنها به داروهایی مجوز تبلیغ می دهد که شرایط لازم برای مصرف را داشته باشند لذا این تأیید به معنای کارآمد بودن دارو نیست از همین رو نمی توان این سازمان را نیز به بی توجهی و قصور متهم کرد بنابراین انتظار می رود مصرف کنندگان اطلاعات خود را در این خصوص افزایش دهند و تنها به اطلاعات ارائه شده در تبلیغات اکتفا نکنند.

به نظر می رسد این موضوع باید در کلاس های آموزشی قبل از ازدواج به زوج های جوان آموزش داده شود چرا که بسیاری از مردان جوان به دلایلی نظیر عدم برخورداری از اعتماد به نفس کافی برای حل این مشکل خود با پزشک مربوطه و یا ناآگاهی از عوارض این محصولات در دام این تبلیغات پوشالی گرفتار شده اند و در صورت بروز مشکل جدی نیز مرجعی را برای خروج از این بحران ایجاد شده نمی شناسند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها:
[ 7 / 7 / 1389برچسب:منبع:www,gangineh,com, ] [ 9 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]