اینترنت 512 کیلو بايتي سال 1390 می‌آید.

اینترنت 512 کیلو بايتي سال 1390 می‌آید.

سرویس مخابرات – پهنای باند بیش از 512 کیلوبیت اینترنت در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی تا سال 1390 به دست کاربران خانگی می‌رسد.

به گزارش عصر ارتباط، لایحه افزایش سرعت اینترنت در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شده و در کنار دیگر لوایح برنامه پنجم در صحن علنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


اصغر یوسف‌نژاد مخبر کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به خبرنگار عصر ارتباط گفت: «به منظور بسط خدمات دولت الکترونیکی، صنعت فناوری اطلاعات، سواد اطلاعاتی و افزایش بهره‌وری زیرساخت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، دولت و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات موظف هستند نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مرکز داده امن و پایدار با پهنای باند مناسب اقدام کرده و با استفاده از توان و ظرفیت بهره‌وری بخش غیردولتی، خصوصی و تعاونی امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت مبتنی بر توافقنامه سطح خدمات را به صورتی فراهم کند که تا پایان سال دوم برنامه 5 ساله تمامی دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تابعه و وابسته و تا پایان برنامه 60 درصد خانوارها و تمامی دستگاه‌های کسب و کار بتوانند به شبکه ملی اطلاعات متصل باشند.»


او افزود: «میزان پهنای باند و شاخص آمادگی الکترونیکی باید به گونه‌ای باشد که سرانه پهنای باند و سایر شاخص‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان برنامه در رتبه دوم منطقه باشد.»


به گفته مخبر کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، در صنعت فناوری اطلاعات کشور بخش نرم‌افزار و امنیت باید به گونه‌ای ساماندهی شود که سهم این صنعت در تولید ناخالص داخلی در سال آخر برنامه به دو درصد برسد. لایحه افزایش سرعت اینترنت بیش از 512 کيلوبیت در حالی مورد بررسی قرار گرفته است که پیش از این قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی اپراتور چهارم برای رساندن فیبر به در منازل خبر داده بود که در این صورت سرعت اینترنت به حداقل 512 کیلوبیت خواهد رسید. هر چند که مهدی اخوان بهابادی این میزان پهنای باند را هم ناچیز می‌داند. اواخر سال 86 بر اساس بخشنامه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارايه اینترنت پرسرعت به ‌تمامی کاربران خانگی کشور با محدودیت مواجه شد. مطابق با این بخشنامه، ارايه اینترنت پرسرعت با ظرفیت بیش از ۱۲۸کیلوبیت بر ثانیه به تمام کاربران خانگی ممنوع اعلام شد که این مصوبه کماکان اجرا می‌شود.


اعمال محدودیت در سرعت اینترنت واگذار شده در کشور در حالی اعمال می‌شود که ایران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان جایگاه نامطلوبی دارد. بر اساس آمار سایت speedtestnet رتبه ایران از نظر سرعت دانلود 176‌ و از نظر سرعت آپلود 169 در میان 183 کشور جهان است و کشورهایی مانند عراق، افغانستان و آنگولا رتبه بهتری از ایران دارند.

(هنر ميكنن خير سرشون اروپا اينترنت 2/5 مگابايتي داره /آمريكا اينترنت1گيگا بايت برثانيه داره اونوقت ما.../بگذريم سياسيش نكنيم/همونو بدن خدارو شكر ميكنيم)



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها:
[ 22 / 7 / 1389برچسب:كيوان به نقل از عصر ارتباط, ] [ 12 قبل از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]